Ритбул ЕООД - вносител на марките Eplan, Harting, Testboy, Steinhauer, Knipex, Alfra, Wera, Rennsteig, UltraLux, Westermo и ETI
Новини > Решенията на Westermo разширяват възможностите на соларни електроцентрали в Испания

Новини > Решенията на Westermo разширяват възможностите на соларни електроцентрали в Испания

Решенията на Westermo разширяват възможностите на соларни електроцентрали в Испания

Изграждането на високо надеждните комуникационни мрежи помагат за осигуряването на безпроблемна работа.

За да бъде успешна една слънчева електроцентрала, тя трябва да произвежда максимална енергия по всяко време. Всички части на централата трябва да работят както е планирано, като съществена роля имат и резервиращите системи, тъй като е възможно възникването на неочаквани проблеми. За удовлетворяването на това изискване, на Westermo беше възложено да изгради комуникационна система, която включва 290 промишлени Ethernet суичове. Целта е да се осигури максимално достъпът до данните в соларните електроцентрали La Florida и La Dehesa в Югозападна Испания.

"Достъпът до данните в централите е от съществено значение. Всяко прекъсване на комуникациите се отразява на способността ни да генерираме енергия", обяснява Renasable CESAR Labarga от SAMCA, електроинженер и ръководител на проекта за системата за контрол на слънчевата енергия, който отговаря за внедряването на мрежата в двете централи.
„Имахме нужда от много надеждна мрежа за данни, която да поддържа системите за управление на централата, точно това е и каквото ни беше предоставено от Westermo. "

La Florida и La Dehesa са соларни централи, които се управляват от Renovables SAMCA. Централите са идентични по размер, конструкция и функция. Всяка от тях има капацитет от 49,9 MW и доставя електроенергия за над 45 000 жилища.

Централите използва големи огледала за съсредоточаване на слънчевите лъчи, след това фокусира лъча върху тръба, съдържаща масло. Нагрятото масло се изпомпва в електроцентралата, където топлината се превръща в пара за задвижване на турбина. Всяка централа разполага с над 225 000 огледала, групирани в 672 слънчеви колектора, които непрекъснато се регулират чрез управляващо устройство, за да следят пътя на слънчевата светлина за постигане на максимална ефективност. При прекъсване на комуникацията между колекторите и контролната зала, колекторите автоматично се настройват на безопасен режим, което означава, че спират прехвърлянето на енергия. Ето защо е важно да има надеждна мрежа за данни.

"Нужна ни беше надеждна система, която да гарантира постоянен достъп, дори и в случай на прекъсване на мрежова връзка." – казва накратко Labarga.

В допълнение към високите изисквания за надеждност и достъп до мрежата, Renovables SAMCA също се нуждае от мрежово оборудване, което да се инсталира много бързо. Бяха разгледани редица доставчици и решения, но както обясни Labarga: „От всички компании, с които разговаряхме, предложението на Westermo беше не само най-лесното за изпълнение, но и най-доброто решение. Топологията на мрежата гарантираше най-висока надеждност, а подкрепата от Westermo ни даде пълна увереност в това решение. "

Топологията на мрежата на Westermo е проектирана около централно двойно гигабитно оптично влакно, използващо 25 управлявани Ethernet индустриални комутатора Westermo RedFox. Девет под-пръстена, състоящи се от 120 превключватели на Westermo Lynx, бяха добавени, за да достигнат до различните части на централата. Всеки под-пръстен е конфигуриран да създаде първична и резервна връзка към централния пръстен. Всички отделни пръстени в мрежата поддържат Westermo FRNT протокол, който позволява реконфигуриране на мрежата в случай на повреда на връзката (кабел или комутатор) до 20 ms. Тъй като La Florida и La Dehesa са идентични, същото решение може да бъде инсталирано във всяка подобна централа.

SAMCA изискваха много бърз и плавен процес на инсталиране. В помощ на това Westermo изгради, конфигурира и тества цялата мрежа предварително в своята лаборатория в Швеция. Двете пълни мрежи, включително всичките 290 комутатора, бяха монтирани на огромна "мрежова стена", позволяваща мрежата да бъде напълно конфигурирана и тествана преди инсталацията в двете централи.

Labarga и колегата му от RenovablesSAMCA, заедно с двама служители от Masermic, компанията, отговаряща за доставката и поддръжката на системите за управление на двете соларни централи, бяха поканени във Westermo, Швеция, за да получат кратко обучение за оборудването и да наблюдават тестовете на оборудването при приемането. Това им даде възможност да оценят решението и да се уверят, че то отговаря на техните изисквания. Мрежата беше подложена на хиляди тестове, със симулация на грешки, за да се тества напълно конфигурацията на мрежата. Решението беше изключително надеждно и възстановяването от всякакви грешки беше изключително бързо.

„Задачата на Westermo да конфигурира всички устройства предварително беше от съществено значение за този проект. Имахме нужда от решение, което да бъде едновременно лесно за инсталиране и много надеждно. Решението от Westermo е цялостно изпитано предварително и работи перфектно” казва Labarga.

Устройствата Westermo бяха внимателно етикетирани, преди да бъдат изпратени на клиента, за да се улесни процеса на инсталация. Всеки предварително конфигуриран суич беше поставен точно там, където ще бъде инсталиран преди започването на процеса. Всичките 290 комутатора бяха инсталирани и двете мрежи сработиха за по-малко от три часа.
Ray Lock, от екипа на Westermo Network Applications, който беше на място, за да съдейства на инсталационния процес и да изпълни тестовете на място, каза: „Това беше много добре обмислено решение, още от избора на продуктите и структурата на мрежата, до теста и внедряването "

При извършване на планови ремонти в електроцентралите, стандартната процедура изисква периодично спиране на части от комуникационната мрежа. Това служи и като тест за устойчивостта на мрежовата конфигурация, но до сега не са докладвани проблеми или сериозни инциденти.
„След като успешно инсталирахме устройствата на Westermo, сега сме много доволни от това как работи мрежата. Това е наистина стабилно и надеждно решение и цялостната помощ от Westermo осигури безпроблемна работа .” каза Labarga.

Новини от Ритбул


Ритбул ЕООД

Централен офис

София 1407
ул. “Ст. Л. Костов” 16, ет. 2
office (@) rittbul.bg
тел: 02-43-97845

Офис в Пловдив

Пловдив 4000
бул. Христо Ботев 76
plovdiv (@) rittbul.bg
тел: 032-211-972

За връзка

тел:    02-43-97845
факс: 02-43-90651
моб:   088-2525765

Следвайте ни

Facebook Youtube Facebook
Общи условия
Политика за лични данни
Политика за бисквитки

Уебсайт от OnlineMarketing.bg